Comunicat de l'Ajuntament respecte els casos de Covid-19 detectats

01/09/2020

Comunicat de l'Ajuntament respecte els casos de Covid-19 detectats

Atesa la situació actual respecte a la Covid-19, l’Ajuntament de Cabra del Camp comunica a tots els veïns i a totes les veïnes que, a data d’avui, dia 1 de setembre, el nombre de positius al nostre municipi és de 4 persones i 87 sospitosos.

Des del primer cas, l’Ajuntament de Cabra del Camp s’ha posat en contacte amb la Regió Sanitària Camp de Tarragona per tal disposar de la màxima informació possible del virus i, sobretot, per conèixer les indicacions per protegir a la població.

1- Les persones contagiades estan aïllades i controlades pel departament de Salut. En cap cas, ens han facilitat la seva identitat i cal remarcar que totes les persones que han tingut contacte amb els positius han estat alertades i se’ls ha fet el corresponent seguiment.

2- Segons el departament de Salut, aquestes persones no han estat en llocs de molta concurrència ni en espais públics, per la qual cosa el departament de Salut remarca que l‘Ajuntament no ha d’adoptar cap mesura extraordinària, excepte les normals establertes per la normativa vigent i, en el cas que es produís alguna novetat, el departament de Salut informarà directament per tal que adoptem les mesures corresponents.

3- A data d’avui, les persones contagiades han estat dins de l´àmbit familiar. No obstant això, des del primer moment, el departament de Salut ha alertat de no autoritzar cap acte festiu que comportés una situació de risc, atès que la situació de Catalunya és, no greu, sinó textualment molt greu.

4- Dels 87 comptabilitzats com a sospitosos, ho són totes aquelles persones que s´han fet la prova des de l´inici de la pandèmia, no només les vinculades als positius actuals.

5- L’Ajuntament de Cabra del Camp ha vetllat per l’ús segur de les seves instal·lacions i té contractats els serveis de desinfecció per a tots els espais municipals: escoles, consultori, Casa Consistorial, Local social del Mas del Plata, etc. A més, hi ha marcat un protocol amb un responsable de la desinfecció per tal de garantir la seguretat dels usuaris que utilitzin aquests espais. El propi departament de Salut ha comunicat que no és necessària una desinfecció específica a la via pública perquè els contagis són dins de l’àmbit familiar.

6- Finalment, volem recordar a tots els veïns i a totes les veïnes que no podem baixar la guàrdia i que cal respectar les mesures de seguretat, fer ús de la mascareta a la via pública, evitar les trobades de més de 10 persones (tant en l’àmbit públic com el privat), rentar-se les mans freqüentment i informar al departament de Salut davant de qualsevol símptoma: febre ,tots , pèrdua del gust i altres.

Evitar la propagació del virus és responsabilitat de tots.

Per qualsevol dubte podeu adreçar-vos a l’Ajuntament.