L'Ajuntament de Cabra del Camp prorroga els pressupostos de 2019

30/01/2020

L'Ajuntament de Cabra del Camp prorroga els pressupostos de 2019

L'Ajuntament de Cabra del Camp ha prorrogat els pressupostos de l'any 2019. Aquesta decisió s'ha pres després que equip de govern i oposició no arribessin a cap acord per aprovar l'exercici de 2020.

El ple extraordinari celebrat el passat 24 de gener no va desencallar la situació, després que l'equip de govern hagués intentat consensuar els pressupostos amb els grups de l'oposició incloent algunes de les seves propostes, com l'adquisició del terreny de la depuradora, l'adquisició dels locals de la Cooperativa i la rehabilitació del Castell de Can Rui. També s’havia inclòs una partida per a l’adequació de la deixalleria (construint lavabos i dutxa) i es va canviar la partida del PAM per tancar la terrassa de la piscina municipal per a arranjar el carrer de la Creu. Finalment, l’equip de govern, també s’havia compromès a incloure alguna actuació més, com l’arranjament de la part del darrere del Club Social de Mas del Plata.

No obstant, des de l’oposició es considera que els pressupostos no són prou equitatius entre el nucli urbà i les urbanitzacions i que les negociacions no havien sigut adequades, de manera que s’ha optat per no donar suport als pressupostos. Això, significa que no es podran dur a terme alguns dels projectes plantejats, almenys, fins que es liquidi el pressupost de 2019.

L’equip de govern ha decidit tirar endavant la legislatura amb els pressupostos prorrogats. En aquest sentit, no es prorroguen les inversions i, inicialment, no hi ha crèdit per realitzar les 13 previstes pel 2020; només hi ha crèdit per una plaça de peó; la licitació de la 3a fase de les obres d’urbanització de Mas del Plata no es pot començar fins que es facin les modificacions de pressupost amb càrrec al romanent de tresoreria una vegada liquidat el pressupost; les subvencions nominals que es poden atorgar a les entitats són, només, les previstes inicialment al pressupost de 2019.