Per què suspenem la Festa Major?

11/06/2020

Per què suspenem la Festa Major?

L'Ajuntament  de Cabra del Camp: l'equip de govern i també la resta de grups municipals hem acordat que, enguany, no celebrarem la Festa Major. Ha sigut una decisió molt meditada i hem valorat moltes alternatives, però hem cregut convenient, per la salut de tothom, no arriscar-nos.

La crisi sanitària per la Covid-19 ens ha obligat a prendre una decisió dràstica i esperem que tots els veïns i les veïnes del municipi ho entenguin com una mesura per a evitar mals majors.

Durant els actes festius, tothom aprofita per a retrobar-se amb la família, amb els amics o amb els veïns i les veïnes. La sardinada popular, les actuacions musicals i les altres activitats que es programen acostumen a concentrar un elevat nombre de públic i tots convenim que l'actual situació no ens permetria gaudir de la Festa Major tal com estem acostumat a fer-ho perquè s'haurien de prendre mesures de seguretat i higièniques que entenem que diluirien els retrobaments i es perdria l'essència de la festa del poble.

Tots volem sortir al carrer, veure'ns, parlar, abraçar-nos i compartir moments d'oci amb les persones que tenim més a prop, però ara, hem de prendre consciència de la difícil situació en la qual ens trobem i treballar per sortir-nos-en minimitzant tots els riscos.

No obstant, l'Ajuntament col·laborarà amb les activitats que impulsin entitats i associacions, sempre seguint les mesures necessàries.

Com a administració públic, tenim el deure de vetllar pel benestar dels veïns i de les veïnes i no volem prendre riscos innecessaris. La Festa Major és un element de cohesió, de comunitat, i volem que segueixi sent així. Més endavant, quan tot això hagi passat, tindrem temps per reunir-nos un altre cop, de compartir vivències i de celebrar que ens n'hem sortit.

Hem de mirar endavant, però no podem oblidar les setmanes de confinament i els més de 5.500 morts a Catalunya, els més de 27.000 morts a Espanya, tots els afectats i les famílies i amics de les víctimes de la Covid-19. Cuidem-nos, cuideu-vos.