Telefónica dota de fibra òptica les llars i els comerços de la Cabra del Camp

17/12/2020

Telefónica dota de fibra òptica les llars i els comerços de la Cabra del Camp

• La companyia ha posat en funcionament la tecnologia de xarxa fixa més ràpida, segura i versàtil del mercat a 1.030 llars i comerços d’aquest municipi de l’Alt Camp, inclosa la urbanització Mas del Plata.

• El servei permet a la població, empreses i institucions fer front a l’augment de la demanada de xarxa causada per la pandèmia i posicionar-se tecnològicament en una situació avançada davant del nou entorn digital post-Covid.

Més teletreball, major consum audiovisual, increment de l’educació i la formació a distància o augment de les hores d’oci que requereixen connexió de xarxa: la pandèmia ha provocat que la demanda d’Internet s’hagi disparat en els últims mesos, ja que s’ha elevat significativament la presència de les famílies a les seves llars. Per això, i amb l’objectiu de garantir que la cobertura i la qualitat de la xarxa sigui la mateixa en qualsevol punt de Catalunya, Telefónica s’ha compromès a desplegar fibra òptica en tots els municipis abans que finalitzi el 2025.

En aquest sentit, i a partir d’avui, Telefónica ja ofereix connexió de fibra òptica a la Cabra del Camp i posa a disposició de la seva població, empreses i administracions la millor tecnologia de xarxa fixa del mercat. En total, 1.030 llars i comerços han entrat per primera vegada en cobertura de fibra òptica en aquest municipi de l’Alt Camp, inclosa la urbanització Mas del Plata.

Els treballs realitzats per Telefónica ja permeten a més del 90% de la població d’aquest municipi tarragoní disposar de connexió avançada, assegurant a més una xarxa que suporta els augments de la velocitat de transmissió tant de pujada com de baixada a mesura que els serveis i aplicacions ho requereixin i sense haver de realitzar nous treballs. A més, l’accés a la fibra òptica assegura que en un futur pròxim la xarxa mòbil 5G pugui posar-se en marxa amb plena garantia de qualitat.

La fibra òptica és una tecnologia que exigeix una important inversió, però a Telefónica tenim el convenciment que és la millor aposta que podem fer, ja que avui dia, la digitalització cada vegada és més essencial”, explica Bruno Vilarasau, director d’Administracions Públiques i Serveis Digitals de Telefónica a Catalunya.

Per la seva banda, Javier Romero, alcalde de la Cabra del Camp, destaca que “aquesta és una gran notícia per a tots els veïns i per a totes les veïnes del municipi, ja que amb aquest servei la majoria de la població podrà accedir a una millor connexió a Internet i situar-se en una posició d’igualtat en referència a altres municipis que ja gaudeixen d’aquesta tecnologia pròpia del s.XXI. ”.

La posada en marxa d’aquest servei permetrà a la Cabra del Camp posicionar-se tecnològicament en una situació avançada per a fer front al nou entorn digital post-Covid. D’aquesta forma, Telefónica dóna cobertura a la demanda creixent de les llars i les empreses, apropant facilitats a la població tarragonina, i contribuint a millorar l’educació i el desenvolupament dels negocis i les institucions del municipi. “Al territori català comptem amb una de les millors infraestructures digitals, i les xarxes de nova generació, com la de fibra òptica, són un element vital per avançar cap a una societat i una economia més sostenible i una connectivitat més inclusiva”, afegeix Bruno Vilarasau.

Teletreball, educació i oci

La fibra òptica des de la central fins a la llar o el negoci és actualment la tecnologia de connectivitat fixa més avançada del mercat. En l’àmbit domèstic, la fibra òptica simètrica de 600 MB que ofereix Telefónica permet teletreballar, estudiar, veure televisió d’alta definició com Movistar+, gaudir de jocs online amb gran fluïdesa, realitzar videoconferències de màxima qualitat i navegació ultra ràpida a Internet, fins i tot des de diferents dispositius simultàniament sense que l’estat de la connexió pateixi alteracions.

Per a garantir aquests serveis, en els últims anys Telefónica està invertint en la construcció d’una xarxa totalment nova que potencia el teixit empresarial de Catalunya: modernitza la forma de treballar facilitant el desenvolupament quotidià a autònoms i pimes i presta millors serveis als usuaris perquè accedeixin a totes les possibilitats del món digital. Amb tot això, l’objectiu de la companyia és reactivar l’economia i contribuir a un canvi de model econòmic més sostenible.

Telefónica a Catalunya

Telefónica ratifica el seu compromís pel benestar econòmic i social de Catalunya. Mostra d’això són els 160 punts d’atenció a disposició dels clients, els més de 264 milions d’euros facturats a un total de 307 proveïdors locals, la contribució al treball a través dels 3.014 empleats directes, el més del 96% de la població en cobertura 4G i el gairebé 84% de les llars i negocis que disposen de fibra òptica al territori. A més, Telefónica dóna suport al sector de les TIC, la cultura, l’emprenedoria i l’esport mitjançant múltiples patrocinis.